Welkom op de pagina van het vijfde en zesde leerjaar
(1ste trimester)
De Warmste Week
|
|
De ruimte
Als slot van het thema over de ruimte speelden we een ruimtequiz. Om deze met onze quizploeg te kunnen spelen, moesten we eerst nog informatie inwinnen. We kozen elk een thema over de ruimte, bv. het ISS, sterren... en lazen met ons nieuw informatiegroepje een informatieve tekst. Over deze tekst maakten we met onze groep een woordspin. A.d.h.v. deze woordspin vertelden we wat we geleerd hadden aan de andere leden van onze quizploeg. Het spel kon beginnen!
Symmetrie
In de les van meester Arthur over symmetrie en gelijkvormigheid zochten we blaadjes van verschillende bomen in de tuin. Die sorteerden we. Daarna keken we welke blaadjes symmetrisch waren. Tot slot zochten we nog gelijkvormige bladeren.
Schminken
In muzische schminkten we elkaar en maakten zo een contrast tussen licht en donker.
Hoekenwerk
We onderzochten artikels in de Wabliefkrant, zochten kriebelbeestjes in de tuin, speelden een coöperatief spel, rekenden met breuken en losten raadsels op.
Wisselwerking met Cécile
De ene helft van de klas leerde over en speelde een spel rond 'Artsen zonder grenzen', terwijl de andere helft van de klas met Cécile knopen leerde aannaaien.
Hoekenwerk
We oefenden optellen en aftrekken met breuken, zochten en knutselden met de rij van Fibonacci, leerden over democratieën en niet-democratieën en bouwden met lego.
Spotlights oktober
Hoekenwerk
We werkten in groep aan de volgende opdrachten: oefenen van de tafels - iets programmeren met LegoWeDo - per twee Smartgames oplossen - artikels uit de Wabliefkrant bespreken - getuigenissen over kinderrechten lezen en bij het juiste kinderrecht leggen - verkeer.