Welkom op de klaspagina van de peuter - en eerste kleuterklas!
Sneeuwpret...
Donderdag 9 januari genoten we van sneeuwpret in onze schooltuin! Klik op de foto voor nog meer sneeuwpret :-)
Themaloze week - welkom aan de nieuwe vriendjes...
Na de kerstvakantie zijn we gestart met een themaloze week. Op maandag waren er 6 nieuwe vriendjes in onze klas: welkom aan Lydéric, Lias, Julia, Jubile, Aster en Ambre.
We maakten kennis met elkaar en gingen de klas gaan verkennen. Ook het eerste kleuter mocht de klas opnieuw ontdekken want de klas was wat anders ingedeeld dan voor de vakantie. Er waren ook een aantal nieuwe afspraken nu ons klasje meer vriendjes telt.
Kristien kwam wat meehelpen met juf in de klas om de nieuwe vriendjes te begeleiden en te troosten als dit nodig was. Bedankt Kristien voor jouw hulp!
Vandaag was het Driekoningen. We knutselden een kroontje door een kleurplaat in te kleuren met dikke Woody's die we daarna open mochten wrijven met een nat doekje. Wat waren ze fier op hun kroontje!
In de namiddag luisterden we naar het Bijbelverhaal over de Driekoningen. Het eerste kleuter ging turnen met juf Ruth. De nieuwe vriendjes bleven bij juf Kristel in de klas om nog wat te wennen.
Na de turnles vierden we feest in de klas. We klonken op het nieuwe jaar! Met een lekker donut en een glaasje appelsap!
Dinsdag speelden we in de verschillende hoekjes en maakten de nieuwe peuters kennis met de kalenders in de klas: daglijn, weerkalender, ... Het eerste kleuter mocht dit uitleggen aan de nieuwe vriendjes. Wat waren ze trots!
Daarna gingen we schilderen. De peuters mochten een bloem, auto of een knuffelbeer schilderen. (experimenteren met de verf) Het eerste kleuter deed dit ook maar zij moesten proberen binnen de lijntjes te kleuren en zoveel mogelijk verschillende kleurtjes gebruiken. Wat deden ze dat ontzettend goed! Een trotste juf!
In de namiddag luisterden we naar het Driekoningen lied en speelde juf het verhaal na in de poppenkast.
We sloten de dag af met het experimenteren met muziekinstrumenten.
Woensdag las juf het verhaal voor van 'klein wit visje heeft veel vriendjes'. Daarna oefenden de peuters met juf Sofie hoe ze hun jasje moesten aandoen en speelden het spel 'Colorino'. Hiermee oefenen we de fijne motoriek en de kleurenkennis (herkennen en benoemen van de kleuren: rood, geel, blauw en groen). Het eerste kleuter oefende in kleine groepjes de één-één relatie en het tellen tot 4 aan de hand van een spel met magneetdiertjes.
We sloten de voormiddag af door zelf 'toneel' te spelen. We toverden ons om in de driekoningen en zongen het lied!
Donderdag speelden de peuters met juf Sofie een lottospel in de kring en knutselden hun werkjestas. Het eerste kleuter oefende het puzzelen in. Na de speeltijd gingen we naar buiten. We trokken onze laarsjes en genoten van wat sneeuwpret! In de namiddag speelden we met de plasticine. We moesten bolletjes maken (=sneeuw) voor de sneeuwman.
Vrijdag speelde juf mee in de hoekjes. Wat vonden ze dit fijn! In de namiddag genoten de vriendjes van het spelen met de buitenbakken samen met de vriendjes van juf Wendy en juf Lise.
Klik op de foto hieronder om nog meer foto's te zien!
We maakten kennis met elkaar en gingen de klas gaan verkennen. Ook het eerste kleuter mocht de klas opnieuw ontdekken want de klas was wat anders ingedeeld dan voor de vakantie. Er waren ook een aantal nieuwe afspraken nu ons klasje meer vriendjes telt.
Kristien kwam wat meehelpen met juf in de klas om de nieuwe vriendjes te begeleiden en te troosten als dit nodig was. Bedankt Kristien voor jouw hulp!
Vandaag was het Driekoningen. We knutselden een kroontje door een kleurplaat in te kleuren met dikke Woody's die we daarna open mochten wrijven met een nat doekje. Wat waren ze fier op hun kroontje!
In de namiddag luisterden we naar het Bijbelverhaal over de Driekoningen. Het eerste kleuter ging turnen met juf Ruth. De nieuwe vriendjes bleven bij juf Kristel in de klas om nog wat te wennen.
Na de turnles vierden we feest in de klas. We klonken op het nieuwe jaar! Met een lekker donut en een glaasje appelsap!
Dinsdag speelden we in de verschillende hoekjes en maakten de nieuwe peuters kennis met de kalenders in de klas: daglijn, weerkalender, ... Het eerste kleuter mocht dit uitleggen aan de nieuwe vriendjes. Wat waren ze trots!
Daarna gingen we schilderen. De peuters mochten een bloem, auto of een knuffelbeer schilderen. (experimenteren met de verf) Het eerste kleuter deed dit ook maar zij moesten proberen binnen de lijntjes te kleuren en zoveel mogelijk verschillende kleurtjes gebruiken. Wat deden ze dat ontzettend goed! Een trotste juf!
In de namiddag luisterden we naar het Driekoningen lied en speelde juf het verhaal na in de poppenkast.
We sloten de dag af met het experimenteren met muziekinstrumenten.
Woensdag las juf het verhaal voor van 'klein wit visje heeft veel vriendjes'. Daarna oefenden de peuters met juf Sofie hoe ze hun jasje moesten aandoen en speelden het spel 'Colorino'. Hiermee oefenen we de fijne motoriek en de kleurenkennis (herkennen en benoemen van de kleuren: rood, geel, blauw en groen). Het eerste kleuter oefende in kleine groepjes de één-één relatie en het tellen tot 4 aan de hand van een spel met magneetdiertjes.
We sloten de voormiddag af door zelf 'toneel' te spelen. We toverden ons om in de driekoningen en zongen het lied!
Donderdag speelden de peuters met juf Sofie een lottospel in de kring en knutselden hun werkjestas. Het eerste kleuter oefende het puzzelen in. Na de speeltijd gingen we naar buiten. We trokken onze laarsjes en genoten van wat sneeuwpret! In de namiddag speelden we met de plasticine. We moesten bolletjes maken (=sneeuw) voor de sneeuwman.
Vrijdag speelde juf mee in de hoekjes. Wat vonden ze dit fijn! In de namiddag genoten de vriendjes van het spelen met de buitenbakken samen met de vriendjes van juf Wendy en juf Lise.
Klik op de foto hieronder om nog meer foto's te zien!
Hiep hiep hoera Matteo is 3 jaar!
Op 1 januari 2025 is Matteo jarig. We vierden zijn verjaardag vandaag in de klas.
Matteo koos voor een kroon van 'Super Mario'. Wat was hij ontzettend trots!
We zongen en dansten er op los. Ook een vuurwerk kon niet ontbreken!
We bekijken een filmpje van paw patrol en smulden van de lekkere wafels! Bedankt Matteo, ze waren super lekker!
Matteo koos voor een kroon van 'Super Mario'. Wat was hij ontzettend trots!
We zongen en dansten er op los. Ook een vuurwerk kon niet ontbreken!
We bekijken een filmpje van paw patrol en smulden van de lekkere wafels! Bedankt Matteo, ze waren super lekker!
Kerstfeestje in de kleuterklassen
Na de kerstworkshops was het tijd voor ons kerstfeestje. We gingen van start in 2 groepen. De kleuters van het 3de kleuter speelden het kerstspel voor de peuters en 1ste kleuters. Ondertussen was er een kerstactiviteit bij juf Lise voor het 2de kleuter. Daarna was er wissel en mocht het 3de kleuter het kerstspel spelen voor het 2de kleuter. Juf Sofie deed dan een kerstactiviteit voor de peuters en het 1ste kleuter. Daarna was het tijd voor de speeltijd. Na de speeltijd dansten we eerst op het lied "Kerst overal" en daarna vertelden we onze nieuwjaarsbrief voor elkaar. Dan was het tijd voor ... onze lekkere sneeuwmannen! Mmmm, dat was smullen! En we sloten het kerstfeest af met ... pakjestijd!!! Joepie!
Kerstworkshops met alle kleuterklassen
Op woensdag 18 december en donderdag 19 december werd er klasoverschrijdend gewerkt in de kleuterklassen. Alle kleuters werden in 3 groepen verdeeld (alle leeftijden door elkaar) en iedereen mocht de 3 kerstworkshops doen. Bij juf Lise en juf Sofie werden er poffertjes gebakken en daarvan werd er een lekkere sneeuwman gemaakt. In de klas van juf Wendy stonden juf Wendy en Hermine (op woensdag) en Kristien en Imke (op donderdag) klaar om kerstversiering te maken in zoutdeeg. En bij juf Kristel konden de kleuters even tot rust komen in een kerstnestje. Wat hebben de kleuters ervan genoten!
Soep maken
Op maandag 16 december 2024 mochten de kleuters de spits afbijten om soep te maken voor "Soep op school". Dit jaar gaat de opbrengst naar 2 projecten "Twoape" (ism Jan Ypermanziekenhuis) en "Burundi" (van Cécile). We gingen van start met het wassen van onze handen en dan sneden we de groenten: aardappelen, paprika, butternut en pompoen. Iedereen ging aan de slag! De groenten werden in de grote pot gedaan om te stoven. Dan water erbij en dan was het wachten tot de soep klaar is. Als laatste werd alles goed gemixt en werd er nog wat peper, zout en kruiden bij gedaan. Voor deze activiteit kregen we hulp van Cécile. Bedankt voor je hulp, Cécile!
Hiep hiep hoera, Nova is 3 jaar!
Hieper de piep hoera voor Nova. Nova is jarig in de kerstvakantie. Dus vierden we haar verjaardag dinsdag 17 december op school. Ze wordt 3 jaar! Ze koos voor een kroon van Frozen!
Wat genoot ze van haar dagje! We zongen en dansten er op los! We telden de kaarsjes op de taart, staken vuurwerk aan, luisterden naar het verhaal over jarig zijn en nog zoveel meer!
Bedankt voor de lekkere cupcakes!
Wat genoot ze van haar dagje! We zongen en dansten er op los! We telden de kaarsjes op de taart, staken vuurwerk aan, luisterden naar het verhaal over jarig zijn en nog zoveel meer!
Bedankt voor de lekkere cupcakes!
Thema Kerstmis
Tijdens het thema Kerstmis beleefden we volop de gezelligste tijd van het jaar. We deden een waarneming van de kerstspulletjes en hierbij kwam heel wat woordenschat aanbod: slinger, kerstbal, kerstboom, piek, lichtjes, kerstman, kerstboom, lange en korte slingers, dikke en dunne kerstbomen, grote en kleine kerstballen,...
Daarna mochten we helpen de kerstboom versieren.
De kleuters knutselden ook hard aan hun kerstwerkje. Het eerste kleuter knutselde met hout: schilderen van plankje en bestrooien met glitters, kerstboom knutselen uit hout: latjes schilderen en daarna leggen van kort naar lang.
De peuters gingen aan de slag met klei. Ze mochten eerst experimenteren en daarna 2 grote bollen maken en er zilveren en gouden pijpenragers erin duwen.
We leerden ook onze nieuwjaarsbrief! En knutselden onze brief.
De kleuters deden ook heel wat spelletjes in klas: zoek de schaduw van het kerstvoorwerp, grote en kleine kerstfiguren samen leggen, rijgen met parels (kerstboom), cadeautjes lotto, experimenteren met magneten om sterren te maken, ballen en slingers maken met plasticine, kerstboompjes versieren met pomponnetjes en nog zoveel meer.
We luisterden ook naar het kerstverhaal en andere kerstverhaaltjes in de klas.
De kleuters gingen ook aan de slag met het speellied 'Zes ballen in de kerstboom'. Zo oefenden we het tellen op een speelse manier.
We leerden ook over een 'lichtje' zijn voor elkaar. Wie is er soms een lichtje voor ons? Hoe kunnen wij een lichtje zijn? We knutselden een kerstkaartje voor onze lieve oma's en opa's.
We sloten de laatste week van thema Kerst af met allerlei leuke activiteiten: soep op school, verjaardag van Nova en Matteo, kerstworkshops met alle kleuterklassen en natuurlijk een leuk kerstfeestje!
Klik op de foto hieronder om te zien wat we nog allemaal beleefden.
Daarna mochten we helpen de kerstboom versieren.
De kleuters knutselden ook hard aan hun kerstwerkje. Het eerste kleuter knutselde met hout: schilderen van plankje en bestrooien met glitters, kerstboom knutselen uit hout: latjes schilderen en daarna leggen van kort naar lang.
De peuters gingen aan de slag met klei. Ze mochten eerst experimenteren en daarna 2 grote bollen maken en er zilveren en gouden pijpenragers erin duwen.
We leerden ook onze nieuwjaarsbrief! En knutselden onze brief.
De kleuters deden ook heel wat spelletjes in klas: zoek de schaduw van het kerstvoorwerp, grote en kleine kerstfiguren samen leggen, rijgen met parels (kerstboom), cadeautjes lotto, experimenteren met magneten om sterren te maken, ballen en slingers maken met plasticine, kerstboompjes versieren met pomponnetjes en nog zoveel meer.
We luisterden ook naar het kerstverhaal en andere kerstverhaaltjes in de klas.
De kleuters gingen ook aan de slag met het speellied 'Zes ballen in de kerstboom'. Zo oefenden we het tellen op een speelse manier.
We leerden ook over een 'lichtje' zijn voor elkaar. Wie is er soms een lichtje voor ons? Hoe kunnen wij een lichtje zijn? We knutselden een kerstkaartje voor onze lieve oma's en opa's.
We sloten de laatste week van thema Kerst af met allerlei leuke activiteiten: soep op school, verjaardag van Nova en Matteo, kerstworkshops met alle kleuterklassen en natuurlijk een leuk kerstfeestje!
Klik op de foto hieronder om te zien wat we nog allemaal beleefden.
De voorleesweek...de mama's en papa's kwamen voorlezen in de klas
Er waren weer heel wat mensen die stonden te poppelen om langs te komen in onze klas om te komen voorlezen.
Enkele mama's en zelfs een papa kwam voorlezen in onze klas!
Wat fijn en gezellig om jullie allen te mogen ontvangen!
De kleuters en peuters genoten er echt van! DANKJEWEL!
Klik op de foto om nog meer te zien :-)
Enkele mama's en zelfs een papa kwam voorlezen in onze klas!
Wat fijn en gezellig om jullie allen te mogen ontvangen!
De kleuters en peuters genoten er echt van! DANKJEWEL!
Klik op de foto om nog meer te zien :-)
Thema 'Met een boekje in een hoekje'
De afgelopen 2 weken werkten we rond 'boeken' in de klas naar aanleiding van de voorleesweek.
Wat staat er op de kaft? Hoe ontstaat een prentenboek? Wat is het verschil tussen lenen en kopen? Waar kun je boeken lenen? Wat heb je allemaal nodig als je lid wil zijn van de bibliotheek? Hoe ziet een bibliotheek eruit? Wat is het verschil tussen de bib van Watou en de bib van Poperinge? ... Allemaal vragen waar we deze week een antwoord op kregen.
Er kwam hierbij heel wat woordenschat aanbod: de kaft, de pagina, de bladzijden, lezen, letters, voorkant, achterkant, de rug van het boek, ...
We bekeken ook verschillende boeken van dichtbij. Dikke, dunne, kleine en grote boeken. Boeken met veel bladzijden en boeken met weinig bladzijden. Boeken met papieren bladzijden en boeken met kartonnen bladzijden. Sprookjesboeken, stickerboeken, kleurboeken, prentenboeken, kookboeken, boeken met geluid, boeken met flapjes, strips, .. Je hoort het al .. boeken, boeken en nog eens boeken.
Er waren weer heel wat mensen die stonden te poppelen om langs te komen in onze klas. Enkele mama's en zelfs een papa kwam voorlezen in onze klas! Wat fijn en gezellig om jullie allen te mogen ontvangen! DANKJEWEL!
Deze week leerden we ook werken met de Ipad. We gingen aan de slag met de app Fundels - dit is een soort bibliotheek online. We kregen een verhaal te horen op één van de toestellen en tot slot kregen we enkele oefeningen rond dit verhaal. Swipen met de vinger op de ipad was voor veel kleuters een vanzelfsprekende zaak.
De kleuters hadden een soort van 'boekbespreking' bij juf. Het lievelingsboek dat ze meehadden van thuis konden ze in geuren en kleuren bespreken met juf. Wat gebeurde er allemaal? Wie was het hoofdpersonage? Wie zouden ze eens willen zijn in het boek? ... We bekeken de kaft goed, was het een dik of dun boek, was het in het Nederlands of in het Frans, ...
In de 2de week stond telkens één boek in de kijker. Op maandag was dat het prentenboek 'De vliegensvlugge vlieg' We knutselden een vlieg en deden hiermee een oefening rond plaatsbepaling. Onze vlieg vliegt op de stoel, onder de stoel, in de doos, .. We oefenden ook op het knippen door van de kaft een knippuzzel te maken. De begrippen voorkant en achterkant oefenden we ook in aan de hand van de dieren in het boek.
Op dinsdag was een informatief boek rond 'tegenstellingen'. We oefenden actief de begrippen groot/klein en dik/dun aan de hand van allerlei boeken.
Op woensdag stond het boek 'Blauwtje en geeltje' in de kijker en werkten we vooral rond de kleuren. En kleuren mengen! We mochten onze handjes schilderen in blauw en geel en daarna toverden we groen!
Op donderdag las juf het prentenboek 'De wereld van worm - vormen' voor en gingen we aan de slag rond de vormen: cirkel, driehoek en vierkant. We maakten een vormenmannetje en sorteerden de vormen.
Op vrijdag stond het boekje 'Dit ben ik' in de kijker. Dit ging over onze lichaamsdelen. Welk hebben we allemaal? De vriendjes van K1 moesten proberen om een kindje te tekenen! En wat deden ze dit al behoorlijk goed!
Elk om de beurt moesten we ook bij juf komen om de lichaamsdelen te benoemen en te tonen bij onszelf.
De afgelopen 2 weken zat onze boekenhoek telkens vol met vriendjes die in boeken zaten de neuzen! Wat fijn om te zien!
Voor meer foto's klik op de foto hieronder!
Wat staat er op de kaft? Hoe ontstaat een prentenboek? Wat is het verschil tussen lenen en kopen? Waar kun je boeken lenen? Wat heb je allemaal nodig als je lid wil zijn van de bibliotheek? Hoe ziet een bibliotheek eruit? Wat is het verschil tussen de bib van Watou en de bib van Poperinge? ... Allemaal vragen waar we deze week een antwoord op kregen.
Er kwam hierbij heel wat woordenschat aanbod: de kaft, de pagina, de bladzijden, lezen, letters, voorkant, achterkant, de rug van het boek, ...
We bekeken ook verschillende boeken van dichtbij. Dikke, dunne, kleine en grote boeken. Boeken met veel bladzijden en boeken met weinig bladzijden. Boeken met papieren bladzijden en boeken met kartonnen bladzijden. Sprookjesboeken, stickerboeken, kleurboeken, prentenboeken, kookboeken, boeken met geluid, boeken met flapjes, strips, .. Je hoort het al .. boeken, boeken en nog eens boeken.
Er waren weer heel wat mensen die stonden te poppelen om langs te komen in onze klas. Enkele mama's en zelfs een papa kwam voorlezen in onze klas! Wat fijn en gezellig om jullie allen te mogen ontvangen! DANKJEWEL!
Deze week leerden we ook werken met de Ipad. We gingen aan de slag met de app Fundels - dit is een soort bibliotheek online. We kregen een verhaal te horen op één van de toestellen en tot slot kregen we enkele oefeningen rond dit verhaal. Swipen met de vinger op de ipad was voor veel kleuters een vanzelfsprekende zaak.
De kleuters hadden een soort van 'boekbespreking' bij juf. Het lievelingsboek dat ze meehadden van thuis konden ze in geuren en kleuren bespreken met juf. Wat gebeurde er allemaal? Wie was het hoofdpersonage? Wie zouden ze eens willen zijn in het boek? ... We bekeken de kaft goed, was het een dik of dun boek, was het in het Nederlands of in het Frans, ...
In de 2de week stond telkens één boek in de kijker. Op maandag was dat het prentenboek 'De vliegensvlugge vlieg' We knutselden een vlieg en deden hiermee een oefening rond plaatsbepaling. Onze vlieg vliegt op de stoel, onder de stoel, in de doos, .. We oefenden ook op het knippen door van de kaft een knippuzzel te maken. De begrippen voorkant en achterkant oefenden we ook in aan de hand van de dieren in het boek.
Op dinsdag was een informatief boek rond 'tegenstellingen'. We oefenden actief de begrippen groot/klein en dik/dun aan de hand van allerlei boeken.
Op woensdag stond het boek 'Blauwtje en geeltje' in de kijker en werkten we vooral rond de kleuren. En kleuren mengen! We mochten onze handjes schilderen in blauw en geel en daarna toverden we groen!
Op donderdag las juf het prentenboek 'De wereld van worm - vormen' voor en gingen we aan de slag rond de vormen: cirkel, driehoek en vierkant. We maakten een vormenmannetje en sorteerden de vormen.
Op vrijdag stond het boekje 'Dit ben ik' in de kijker. Dit ging over onze lichaamsdelen. Welk hebben we allemaal? De vriendjes van K1 moesten proberen om een kindje te tekenen! En wat deden ze dit al behoorlijk goed!
Elk om de beurt moesten we ook bij juf komen om de lichaamsdelen te benoemen en te tonen bij onszelf.
De afgelopen 2 weken zat onze boekenhoek telkens vol met vriendjes die in boeken zaten de neuzen! Wat fijn om te zien!
Voor meer foto's klik op de foto hieronder!
Bezoek aan de bib Watou
Bezoek aan de bibliotheek 'De lettergreep' in Poperinge
Naar aanleiding van de voorleesweek gingen we op woensdag 20 november samen met het tweede kleuter op leeruitstap naar de bibliotheek 'De lettergreep' in Poperinge.
Bart, een medewerker van de bib vertelde ons over het reilen en zeilen van de bib.
We leerden dat er verschillende boeken aanwezig zijn in de bib: informatieve boeken, prentenboeken voor kleuters, boeken voor kindjes van het lager en voor volwassenen. De boekjes voor de kleuters zitten in de eilandjes met bakken. Elk boek heeft een kleur en een symbool en zo weten we bij welk eiland dit hoort. De kleuters hielpen om de boeken in de juiste bakken te stoppen door te zoeken naar het juiste kleur en symbool.
Bart vertelde ons ook hoe je een boek kan ontlenen in de bib.
Maar ook wat we wel en niet mogen doen met boeken vb: niet scheuren, niet de rug omplooien, ...
Bart las het verhaal'Twee dikke vrienden hebben een plan' voor.
Dit prentenboek gaat over het volgende:
Dikke vriendjes spelen altijd samen. Maar soms gaat dat niet goed.
'Hier is een mooie plek voor onze hut.'
'Ik begin.'
'Nee, ik.'
'Altijd wil jij als eerste!'
'Ik bouw geen hut meer met jou! Ik bouw een muur. Voor mezelf, en je mag er niet overheen.'
'Ik bouw ook een muur. Die van mij wordt veel sterker.'
Maar als ze zich bezeren is er geen vriendje om te troosten. Heel onhandig! Tijd voor een nieuw plan. Snel worden de muren afgebroken. Dikke vriendjes bouwen samen van alle takken en stenen de hoogste toren van de wereld. Tot de maan opkomt en papa hen komt halen voor het eten.
Daarna mochten we de kleuters zelf nog wat neuzen in de boekjes!
Het was een zeer leerrijke voormiddag! Dankjewel Bart!
Klik op de foto van onze lieve vriendjes om nog meer te zien! Veel kijkplezier!
Bart, een medewerker van de bib vertelde ons over het reilen en zeilen van de bib.
We leerden dat er verschillende boeken aanwezig zijn in de bib: informatieve boeken, prentenboeken voor kleuters, boeken voor kindjes van het lager en voor volwassenen. De boekjes voor de kleuters zitten in de eilandjes met bakken. Elk boek heeft een kleur en een symbool en zo weten we bij welk eiland dit hoort. De kleuters hielpen om de boeken in de juiste bakken te stoppen door te zoeken naar het juiste kleur en symbool.
Bart vertelde ons ook hoe je een boek kan ontlenen in de bib.
Maar ook wat we wel en niet mogen doen met boeken vb: niet scheuren, niet de rug omplooien, ...
Bart las het verhaal'Twee dikke vrienden hebben een plan' voor.
Dit prentenboek gaat over het volgende:
Dikke vriendjes spelen altijd samen. Maar soms gaat dat niet goed.
'Hier is een mooie plek voor onze hut.'
'Ik begin.'
'Nee, ik.'
'Altijd wil jij als eerste!'
'Ik bouw geen hut meer met jou! Ik bouw een muur. Voor mezelf, en je mag er niet overheen.'
'Ik bouw ook een muur. Die van mij wordt veel sterker.'
Maar als ze zich bezeren is er geen vriendje om te troosten. Heel onhandig! Tijd voor een nieuw plan. Snel worden de muren afgebroken. Dikke vriendjes bouwen samen van alle takken en stenen de hoogste toren van de wereld. Tot de maan opkomt en papa hen komt halen voor het eten.
Daarna mochten we de kleuters zelf nog wat neuzen in de boekjes!
Het was een zeer leerrijke voormiddag! Dankjewel Bart!
Klik op de foto van onze lieve vriendjes om nog meer te zien! Veel kijkplezier!
Nesten met juf Trui
Juf Trui kwam op dinsdag 19 november Nesten in onze klas. Deze keer was het een nestje rond de herfst. We deden een oefening met de adembal, deden de wind na, zochten onze "rustjes" en 'blijtjes", luisterden naar het verhaal van de blaadjesdief, dansten met blaadjes en deden zelfs massage bij elkaar met een blaadje!
Wat vonden wij dit terug super leuk en rustgevend!
Klik op de foto om nog meer te zien! Veel kijkplezier!
Wat vonden wij dit terug super leuk en rustgevend!
Klik op de foto om nog meer te zien! Veel kijkplezier!
Hiep hiep hoera! Ewen is jarig!
Hieper de piep hoera! Ewen werd 3 jaar! We vierden zijn verjaardag in de klas. Hij koos voor een piratenkroon met een touch van Spiderman :-)
We zongen en dansten er op los! We telden de kaarsjes op de taart, staken vuurwerk aan, luisterden naar het verhaal over jarig zijn en nog zoveel meer!
Bedankt voor de leuke verrassing en de zelfgebakken lekkere koekjes!
We zongen en dansten er op los! We telden de kaarsjes op de taart, staken vuurwerk aan, luisterden naar het verhaal over jarig zijn en nog zoveel meer!
Bedankt voor de leuke verrassing en de zelfgebakken lekkere koekjes!
Bezoek aan het huisje van de Sint!
We brachten samen met de vriendjes van het tweede kleuter een bezoek aan het huisje van de Sint!
Wat een mooi huisje heeft de Sint. Maar wat een sloddervossen zijn de pieten zeg!
Veel kijkplezier!
Wat een mooi huisje heeft de Sint. Maar wat een sloddervossen zijn de pieten zeg!
Veel kijkplezier!
Hij komt ... hij komt ... De zwarte pieten in de waaier van Watou!
Op vrijdag 8 november 2024 kregen we in de namiddag hoog bezoek! Wat keken we ernaar uit, sommige kleuters wel met een klein hartje! We werden uitgenodigd om de Sint en zijn Zwarte Pieten te ontvangen in de kerk van Watou. Oei, maar de Zwarte Pieten waren alleen. Hoe kwam dit? We kregen een stick met een filmpje van de Sint. In een videoboodschap liet hij ons weten dat hij nog heel wat werk heeft met het inpakken en daarom kon hij er jammer genoeg niet bij zijn. Gelukkig hadden zijn Zwarte Pieten wel even tijd. Maar het duurde niet lang voor we met een groot probleem zaten! Alle tekeningen die opgestuurd werden naar de Sint waren verloren gegaan. Wat nu gedaan!? Gelukkig wisten wij wel een oplossing ... we maken nieuwe tekeningen! Zo gezegd, zo gedaan! We gingen samen met de Zwarte Pieten naar school en na een dans- en zangmomentje gingen we allemaal aan de slag. Ondertussen kwamen de Zwarte Pieten kijken of we goed aan het werk waren en kregen we ook wat lekkers van hen. En gelukkig konden we op het einde van de namiddag een mooie pak tekeningen bezorgen aan de Pieten. Dank je wel Pieten voor jullie bezoekje! Wat vonden we het super leuk!
Anna en Jules ontdekken de verschillende pieten! Week1&2
Jullie hebben het misschien al gehoord maar de klas staat vol met spulletjes van de Sint en zn pieten. We kregen elke dag een brief van Sint en of zijn zwarte pieten met een opdracht in!
week 1:
Maandag: maken van lantaarn, hoofddeksel voor het bezoek van de Sint (mijter of pietenmuts of de stoomboot)
In de namiddag krijgen we nog een extra brief van de spiekpietjes. Deze vroegen aan ons om nog een mooie tekening te maken voor de Sint en deze te posten in de rode brievenbus!
Dinsdag: knutselden we een Sint en/of Zwarte Piet en deden we onze mooie tekeningen op de post.
Woensdag: op zoek naar de verschillende pieten en Sintjes in Watou.
Er zat ook een sleutel in de enveloppe de Sint gaf ons de sleutels van zijn verblijfplaats in Watou. Wauw, wij konden eens gaan piepen.
De Sint was natuurlijk niet thuis want hij heeft het veel te druk momenteel! Dit deden we samen met de vriendjes van de tweede kleuterklas.
Donderdag: dansten we op de vele Sint liedjes en natuurlijk kan de Zwarte Pietenmove niet ontbreken! We legden nog de laatste hand aan onze knutselwerkjes en ruimden ook onze klas super mooi op zodat de Sint zeker speelgoed op zodat de Sint zeker speelgoed zou brengen.
Vrijdag: schoentje zetten voor de Sint en natuurlijk kwamen de Zwarte Pieten op bezoek!
week 2:
Maandag was er een vrije dag.
Dinsdagochtend was het wat spannend om de klas binnen te gaan! Zou de Sint gekomen zijn? Wat waren onze vriendjes allemaal benieuwd! We ontdekten en speelden dinsdag vooral met ons nieuw speelgoed van de Sint! Wat vonden ze het fijn!
woensdag: herhaalden we nog even wat bij de Sint hoort en wat bij de Zwarte Piet. We herhaalden op deze manier nog eens de woordenschat rond het thema: mijter, boot, pietenmuts, zak, boek, ... Samen met juf Sofie hielden we ook een fotoshoot door ons te verkleedden in Sint en/of Zwarte piet! We voerden allerlei drama opdrachtjes uit zoals stappen als een echte Sint, Zwarte Piet draagt de zak op zijn rug, ... De kleuters konden zich goed inleven! Het was mooi om te zien! Ze genoten er allemaal van!
donderdag: vierden we de verjaardag van Ewen en deden we nog een telspel met ons snoepgoed en natuurlijk proefden we nog eens van al dat lekkers: chocolade, nic-nac's, mandarijn, speculaas, ...
In de namiddag konden we kijken naar de poppenkast van juf Sofie en juf Lise.
vrijdag: speelden we samen met juf Caroline het gezelschapsspel rond vormen en kleuren die we kregen van de Sint.
In de namiddag konden we volop buiten spelen tijdens de buitenbakken!
Klik op de foto om nog meer te zien wat we allemaal beleefden! Veel kijkplezier!
Hiep hiep hoera! Alice is jarig!
Hieper de piep hoera! Alice werd 3 jaar in de herfstvakantie! We vierden haar verjaardag op maandag 4 november in de klas. Ze koos voor een unicorn kroon. met een touch.
We zongen en dansten er op los! We telden de kaarsjes op de taart, staken vuurwerk aan, luisterden naar het verhaal over jarig zijn en nog zoveel meer!
Bedankt voor de leuke verrassing, de snoepjes waren superlekker!
We zongen en dansten er op los! We telden de kaarsjes op de taart, staken vuurwerk aan, luisterden naar het verhaal over jarig zijn en nog zoveel meer!
Bedankt voor de leuke verrassing, de snoepjes waren superlekker!
Hiep hiep hoera! Vic is jarig!
Hieper de piep hoera! Vic werd 3 jaar! We vierden zijn verjaardag in de klas. Hij koos voor een piratenkroon!
We zongen en dansten er op los! We telden de kaarsjes op de taart, speelden het piratenspel, luisterden naar het verhaal over jarig zijn en nog zoveel meer!
Bedankt voor de leuke verrassing!
We zongen en dansten er op los! We telden de kaarsjes op de taart, speelden het piratenspel, luisterden naar het verhaal over jarig zijn en nog zoveel meer!
Bedankt voor de leuke verrassing!
Hiep hiep hoera! Dree is jarig!
Hieper de piep hoera! Dree werd 3 jaar! We vierden zijn verjaardag in de klas. Hij koos voor een peppa pig kroon!
We zongen en dansten er op los! We telden de kaarsjes op de taart, speelden het ballonnen spel, luisterden naar het verhaal over jarig zijn en nog zoveel meer!
Bedankt voor de leuke verrassing!
Klik op de foto hieronder
We zongen en dansten er op los! We telden de kaarsjes op de taart, speelden het ballonnen spel, luisterden naar het verhaal over jarig zijn en nog zoveel meer!
Bedankt voor de leuke verrassing!
Klik op de foto hieronder
Op stap met Freek van de Palingbeek!
Op woensdag 16/10 trokken we met het eerste en tweede kleuter naar de Palingbeek. Dit onder begeleiding van juf Kristel, juf Sofie, juf Lise, Kristien en de mama van Lotte. Jules, Anna en Rikki waren ook van de partij.
Éénmaal aangekomen deden we onze laarzen aan en kregen we een vuilniszak over ons getrokken want vuil worden stond op de planning.
Een kleine vriend - Freek van de Palingbeek- nam ons mee op sleeptouw. Onze zintuigen stonden steeds op scherp: telkens was er iets nieuws te ontdekken om samen te leren en te doen in het groen. Als Freek honger kreeg, maakten we een vers moddersoepje. Werd Freek wat moe deden we wat rustoefeningen. Wilde Freek spelen dan liepen we rond in het bos,…
Een fijne, leuke, leerrijke en vooral modderige uitstap!
Anna en Jules ontdekken de herfst:
week 2 en 3: bosdieren en herfstvruchten
De afgelopen 2 weken leerden we verder over de herfst. We deden een waarneming van slakken. Er bestaan verschillende soorten slakken. Met klei maakten we een slak. Eerst mochten we experimenteren met de klei, daarna moesten we worstjes maken. De kleuters kregen gekleurde egels waarop ze de juiste gekleurde wasknijpers moesten knijpen om zo de stekels terug te geven aan de egels. We oefenden het puzzelen aan de hand van bosdieren. We hielden een brainstorm over welke dieren er in het bos woonden en bekeken elke filmpjes over deze dieren. We knutselden een uil in de nacht. Buiten speelden we het sorteerspel van de gekleurde bomen en hun vruchten. De herfstvruchten werden waargenomen: kastanje, eikel, bolster, paddenstoel, dennenappel, okkernoot, ...
Op muziek gingen we opnieuw aan de slag met krullenbol en deze keer was de egel aan de beurt.
Natuurlijk kon een kaboutermuts ook niet ontbreken! We beluisterden ook heel wat verhaaltjes die juf voorlas en gingen op zoek in het grote zoekboek van Rik en de herfst!
We kregen het verhaal van 'de blaadjesdief' op verschillende manieren te horen - Voorgelezen door juf, als digitaal verhaal en een poppenspel.
--> EEKHOORN IS BOOS! Gisteren zaten er heel veel mooie blaadjes aan zijn boom, maar vandaag? Vandaag zijn er een paar weg! Ze zijn vast gestolen, en dat betekent... DAT ER EEN BLAADJESDIEF RONDLOOPT! Een erg grappig verhaal over een eekhoorn die enorm verbaasd is over de wisseling van de seizoenen. Wie de blaadjesdief uiteindelijk was vraag je best eens na bij uw kleuter.
Met de herfstvruchten gingen we ook aan de slag om het tellen in te oefenen! We oefenden de telrij tot 10. Aan de hand van opdrachtkaartjes moesten we de bosdieren voederen.
Ook de kleuren werden nog verder in geoefend aan de hand van de gekleurde kabouters en de gekleurde paddenstoelen.
Klik op de foto om nog meer te zien!
Op muziek gingen we opnieuw aan de slag met krullenbol en deze keer was de egel aan de beurt.
Natuurlijk kon een kaboutermuts ook niet ontbreken! We beluisterden ook heel wat verhaaltjes die juf voorlas en gingen op zoek in het grote zoekboek van Rik en de herfst!
We kregen het verhaal van 'de blaadjesdief' op verschillende manieren te horen - Voorgelezen door juf, als digitaal verhaal en een poppenspel.
--> EEKHOORN IS BOOS! Gisteren zaten er heel veel mooie blaadjes aan zijn boom, maar vandaag? Vandaag zijn er een paar weg! Ze zijn vast gestolen, en dat betekent... DAT ER EEN BLAADJESDIEF RONDLOOPT! Een erg grappig verhaal over een eekhoorn die enorm verbaasd is over de wisseling van de seizoenen. Wie de blaadjesdief uiteindelijk was vraag je best eens na bij uw kleuter.
Met de herfstvruchten gingen we ook aan de slag om het tellen in te oefenen! We oefenden de telrij tot 10. Aan de hand van opdrachtkaartjes moesten we de bosdieren voederen.
Ook de kleuren werden nog verder in geoefend aan de hand van de gekleurde kabouters en de gekleurde paddenstoelen.
Klik op de foto om nog meer te zien!
Anna en Jules ontdekken de herfst:
week 1: 'De herfstkleuren en herfstschatten'
Wat deden we allemaal in de eerste week rond het thema? We exploreerden en experimenteerden veel buiten in de tuin en op de speelplaats. De vriendjes zochten naar herfstschatten in de tuin: kastanjes, bolsters, blaadjes, takjes, enz. We verzamelden deze herfstschatten in twee grote bakken die we meenamen naar de klas om verder te bekijken en er over te leren. De herfstschatten werden gesorteerd en hierbij kwam heel wat woordenschat aanbod.
Juf vertelde het verhaal 'De blaadjesdief'. Eekhoorn was steeds blaadjes kwijt aan zijn boom. Hij schreeuwde het van de daken dat er een dief was, maar hij leerde dat in de herfst de wind de blaadjes laat vallen op de grond. En dat de blaadjes andere kleuren krijgen: geel, bruin, oranje en rood.
We namen ook de regen waar en brachten onze paraplu mee naar school. We leerden de begrippen open en toe aan de hand van onze paraplu. We bekeken alle paraplu's eens en we ontdekten dat we onder de paraplu niet nat worden. De begrippen nat en droog kwamen dus ook aanbod.
De kleuters knutselden een herfstwerkje door alleen maar de herfstkleuren te gebruiken en kennis te maken met verschillende technieken: knikkerschilderen, stempelen met badspons, knippen, ...
Dus de kleuren rood, geel, bruin en oranje werden deze week enorm veel gebruikt.
We oefenden ook onze fijne motoriek door met 2 handjes tegelijkertijd te kleuren met een dik potlood. (Krullebol)
Juf vertelde ook nog het verhaal 'Jules in het bos' en 'Anna en de herfst'.
We luisterden ook naar het liedje van juf Roos 'Parapluutje, parasolletje'.
Vrijdag luisterden we naar het verhaal 'Franciscus, de dierenvriend' want het was werelddierendag en genoten we nog volop van het herfstzonnetje!
Juf vertelde het verhaal 'De blaadjesdief'. Eekhoorn was steeds blaadjes kwijt aan zijn boom. Hij schreeuwde het van de daken dat er een dief was, maar hij leerde dat in de herfst de wind de blaadjes laat vallen op de grond. En dat de blaadjes andere kleuren krijgen: geel, bruin, oranje en rood.
We namen ook de regen waar en brachten onze paraplu mee naar school. We leerden de begrippen open en toe aan de hand van onze paraplu. We bekeken alle paraplu's eens en we ontdekten dat we onder de paraplu niet nat worden. De begrippen nat en droog kwamen dus ook aanbod.
De kleuters knutselden een herfstwerkje door alleen maar de herfstkleuren te gebruiken en kennis te maken met verschillende technieken: knikkerschilderen, stempelen met badspons, knippen, ...
Dus de kleuren rood, geel, bruin en oranje werden deze week enorm veel gebruikt.
We oefenden ook onze fijne motoriek door met 2 handjes tegelijkertijd te kleuren met een dik potlood. (Krullebol)
Juf vertelde ook nog het verhaal 'Jules in het bos' en 'Anna en de herfst'.
We luisterden ook naar het liedje van juf Roos 'Parapluutje, parasolletje'.
Vrijdag luisterden we naar het verhaal 'Franciscus, de dierenvriend' want het was werelddierendag en genoten we nog volop van het herfstzonnetje!
Hiep, hiep hoera! Roger is 4 jaar!
Hieper de piep hoera! Roger werd 4 jaar! We vierden zijn verjaardag in de klas. Hij koos voor een Piratenkroon.
We zongen en dansten er op los! We telden de kaarsjes op de taart, luisterden naar een verhaal rond jarig zijn.
Bedankt voor het leuke cadeautje!
We zongen en dansten er op los! We telden de kaarsjes op de taart, luisterden naar een verhaal rond jarig zijn.
Bedankt voor het leuke cadeautje!
Vlinderweek
Deze week was het vlinderweek. Dit wil zeggen dat we heel wat zaken herhalen van het vorige thema - dat we terugblikken op het vorige thema en dat juf wat extra tijd neemt om te observeren, dingen uit te testen, kleuters te helpen waar het wat moeilijk was.
We oefenden op ons lichaamsschema, welke lichaamsdelen hebben we allemaal. We legden de lichaamsdelen van Jules op de juiste plaats, oefenden op de kleuren via spelletjes, het eerste kleuter probeerde een kindje te tekenen, herhaalden de woordenschat en oefenden nog wat op onze luisterkracht en stopkracht! Juf speelde ook mee in de hoekjes. We bouwden ook grote en kleine torens en nog zoveel meer!
De kleuters en peuters mochten ook aan de slag in hun groeiboek. Dit is een boekje per kind waarin er leuke foto's komen wat uw kind heeft beleefd in het thema, liedjes of versjes, en nog zoveel meer!
We oefenden op ons lichaamsschema, welke lichaamsdelen hebben we allemaal. We legden de lichaamsdelen van Jules op de juiste plaats, oefenden op de kleuren via spelletjes, het eerste kleuter probeerde een kindje te tekenen, herhaalden de woordenschat en oefenden nog wat op onze luisterkracht en stopkracht! Juf speelde ook mee in de hoekjes. We bouwden ook grote en kleine torens en nog zoveel meer!
De kleuters en peuters mochten ook aan de slag in hun groeiboek. Dit is een boekje per kind waarin er leuke foto's komen wat uw kind heeft beleefd in het thema, liedjes of versjes, en nog zoveel meer!
Mini-sportdag samen met de tweede kleuterklas!
Onder het motto ‘Sporten is gezond, sporten is fijn’ hielden de peuter, eerste kleuter en tweede kleuter een klasoverschrijdende sportdag op school n.a.l.v. de dag van de sportclub.
Alle vriendjes kwamen met sportieve kledij aan naar school. We gingen van start met wat opwarming.
We dansten ons helemaal los op de Bumba stopdans, Tsjoe Tsjoe wa en de apendans.
Daarna hadden de juffen een doorschuifsysteem voorzien. De kleuters konden fietsen, een bewegingsparcours afleggen waarbij ze verschillende hindernissen moesten nemen en zelfs door een tunnel kruipen. Er kon ook een groepje met de glijbaan, wip, grote blokken, een kegelspel en de pittenzakjes met hoepels aan de slag en wie nog wilde dansen kon dit ook nog doen.
In de namiddag gingen we richting het Brennepark waar we ons uitleefden op de speeltoestellen. Wat hadden we een pret! Tegen de speeltijd keerden we terug naar school en speelden we nog enkele spelletjes met de parachute! We sloten de dag af met een gezamenlijk koek en drankmoment en nog wat vrij bewegingsspel op de speelplaats.
Wat hebben wij een fijne dag beleefd!
Klik op de foto om te zien wat we allemaal beleefden! Veel kijkplezier!
Alle vriendjes kwamen met sportieve kledij aan naar school. We gingen van start met wat opwarming.
We dansten ons helemaal los op de Bumba stopdans, Tsjoe Tsjoe wa en de apendans.
Daarna hadden de juffen een doorschuifsysteem voorzien. De kleuters konden fietsen, een bewegingsparcours afleggen waarbij ze verschillende hindernissen moesten nemen en zelfs door een tunnel kruipen. Er kon ook een groepje met de glijbaan, wip, grote blokken, een kegelspel en de pittenzakjes met hoepels aan de slag en wie nog wilde dansen kon dit ook nog doen.
In de namiddag gingen we richting het Brennepark waar we ons uitleefden op de speeltoestellen. Wat hadden we een pret! Tegen de speeltijd keerden we terug naar school en speelden we nog enkele spelletjes met de parachute! We sloten de dag af met een gezamenlijk koek en drankmoment en nog wat vrij bewegingsspel op de speelplaats.
Wat hebben wij een fijne dag beleefd!
Klik op de foto om te zien wat we allemaal beleefden! Veel kijkplezier!
Spelen in onze buitenkeuken
Donderdagnamiddag speelden voor het eerst in onze nieuwe buitenkeuken. Heel wat potten - pannen- groot bestek - kopjes - tassen, .. zorgen voor heel wat spelplezier. Dit zorgt er natuurlijk voor dat we heel wat kunnen experimenteren en exploreren met het aangeboden materiaal. Een grote dankjewel naar opa Paul en meester Jan om zoveel werk te steken in onze buitenkeuken tijdens de grote vakantie. Maar ook een grote dankjewel aan jullie voor het kopen van de Milka en Côte d'or pakketten.
Hiep hiep hoera! Onze klaspoppen zijn jarig!
Hiephiephoeraaa voor de klaspoppen van het eerste en tweede kleuter. Jules, Anna en Rikki nodigden ons uit voor hun verjaardagsfeest. We konden smullen van pudding met speculoos die werd gemaakt in de klas van juf Kristel en van pannenkoeken uit de klas van juf Lise. Daarnaast konden we genieten van het samen vieren, dansen, zingen en spelen.
Wat een feest, wat een leute!
Klik op de foto om nog meer te zien! Veel kijkplezier!
Wat een feest, wat een leute!
Klik op de foto om nog meer te zien! Veel kijkplezier!
Nesten met juf Trui...
Hiep hiep hoera! Loïc is jarig!
Hieper de piep hoera! Loïc werd 3 jaar (in de grote vakantie). We vierden zijn verjaardag in de klas. Hij koos voor een Spiderman kroon. We zongen en dansten er op los!
Bedankt voor het lekkere traktaat! Dat was smullen!
Bedankt voor het lekkere traktaat! Dat was smullen!
Thema: Welkom in de klas
De afgelopen drie weken werkten we rond 'Welkom in de klas' - 'Onze boekentas' - 'Anna en Jules zijn jarig'.
De eerste week maakten we vooral kennis met de elkaar. We leerden de hoekjes kennen en de klasafspraken. Om elkaar beter te leren kennen gebruikten we het vriendenboekje en de foto's die uw kind mee bracht naar school. Wat was dat fijn!
We leerden over een 'goede en slechte' vriend zijn. Ook maakten we kennis met de hartjes en bliksemtaal.
De kleuters oefenden ook op hun luisterkracht. Als juf luisterkracht vraagt dan moeten we flink zitten, oortjes open en mondjes dicht. Na veel oefenen lukt dit al behoorlijk goed.
Juf las het verhaal 'Het kleurenmonster' voor. We leerden de monsters kennen en de gevoelens die erbij hoorden. We deden heel wat spelletjes hierrond.
Ook muzisch gingen we aan de slag! We knutselden een werkjestas door met een rolletje te stempelen, stempelden met dotters het kleurenmonster in de war, knutselden een boekentas, stempelden met ballonnen (krullebol)- kleefden vlaggetjes aan de vlaggenlijn, ...
We luisterden naar het verhaal 'Anna in de klas' en 'Een kroon voor Jules'
Aan de spelletjestafel deden we heel wat spelletjes rond de boekentas: boekentas sorteren volgens symbool, volgens een opdrachtkaart een boekentas vullen, ...
Ook een waarneming van onze boekentas kwam aanbod.
De kleuters maakten ook kennis met de begrippen groot en klein.
Juf Trui kwam ook twee keer naar de klas om te Nesten met ons. Wat vonden wij dit fijn!
We vierden niet alleen de verjaardag van Loïc in de klas, maar ook de verjaardag van onze klaspoppen Jules en Anna!
Klik op de foto hieronder om nog heel wat mee foto's te zien!
Veel kijkplezier!
De eerste schooldag...
Op de eerste schooldag maakten we vooral kennis met elkaar en vooral met onze nieuwe vriendjes in de klas.
Onze nieuwe vriendjes in de klas zijn: Nova, Ewen en Matteo!
We gingen van start met een openingsmoment op de speelplaats. We kregen wat uitleg over ons jaarthema op school 'De Waaier kiest kleur!' Dit jaar werken we rond het prentenboek 'Het kleurenmonster'. We vinden het belangrijk dat alle leerlingen (en leerkrachten) zich goed voelen op school, wel in hun vel! Elke maand zal er een monster (= een gevoel) centraal staan waar we rond zullen werken in de klas. We starten in september met het vertellen van het verhaal en het monster 'In de war'.
We kregen al een eerste opdracht om tegen vrijdag allemaal ons handje af te drukken en op het grote kleurenmonster te kleven.
Daarna gingen we richting klas waar we kennis maakten met elkaar en de verschillende speelhoekjes en heel wat klasafspraken. Na de middag gingen we turnen met juf Ruth.
We sloten de dag af met een lekker ijsje dat we kregen van de ouderraad! Wat was dat smullen zeg!
Klik op de foto hieronder om naar het fotoalbum te gaan om nog meer te zien over onze eerste schooldag! Veel kijkplezier!
Onze nieuwe vriendjes in de klas zijn: Nova, Ewen en Matteo!
We gingen van start met een openingsmoment op de speelplaats. We kregen wat uitleg over ons jaarthema op school 'De Waaier kiest kleur!' Dit jaar werken we rond het prentenboek 'Het kleurenmonster'. We vinden het belangrijk dat alle leerlingen (en leerkrachten) zich goed voelen op school, wel in hun vel! Elke maand zal er een monster (= een gevoel) centraal staan waar we rond zullen werken in de klas. We starten in september met het vertellen van het verhaal en het monster 'In de war'.
We kregen al een eerste opdracht om tegen vrijdag allemaal ons handje af te drukken en op het grote kleurenmonster te kleven.
Daarna gingen we richting klas waar we kennis maakten met elkaar en de verschillende speelhoekjes en heel wat klasafspraken. Na de middag gingen we turnen met juf Ruth.
We sloten de dag af met een lekker ijsje dat we kregen van de ouderraad! Wat was dat smullen zeg!
Klik op de foto hieronder om naar het fotoalbum te gaan om nog meer te zien over onze eerste schooldag! Veel kijkplezier!